torstai 28. heinäkuuta 2016

Morning sunset


En ole itse koskaan ollut aamupuuron ystävä. Kotkan reissulla hotelliaamiaisella oli tarjolla myös kaurapuuroa, jota ajattelin maistaa pitkästä aikaa. Söin puuron marjojen kanssa ja ai että se oli hyvää! Siitä lähtien olen syönyt aamupalaksi kaurapuuroo lähes joka päivä. Ajattelinkin jakaa teille pari makoisaa vinkkiä, kuinka teet aamupuurostasi maistuvamman.


Mustikka-mansikka-chia siemen puuro (yllä). Valmista puuro normaalisti kattilassa (älä tee mikrossa, siitä tulee todella pahan makusta!). Ennen kuin nostat puuron pois liedeltä, lisää sinne 1-2dl mustikoita ja sekoita hieman. Anna puuron olla vielä hetki liedellä. Kun pari kuplaa nousee pintaan, kaada puuro lautaselle. Lisää päälle chia siemeniä ja mansikoita. Nauti!


Mustikka-lakka-kaneli-chia siemen puuro (yllä). Valmista puuro normaalisti ja lisää sekaan mustikat (tee kuten edellisessäkin). Kaada koko komeus lautaselle ja ripottele päälle kanelia, chia siemeniä ja lakkoja. Herkullista!

Mustikkapuuro itsessään on jo maukasta, joten et välttämättä tarvitse sen lisäksi muuta, jos kaapeista ei muita marjoja sillä hetkellä löydy. Puuron sekaan voi sekoittaa melkeinpä ihan mitä marjoja tahansa mistä vain pitää. Itse en lisää sekaan yhtään sokeria, marjojen oma sokeri riittää vallan hyvin
   Miksi sekoittaisin puurooni marjoja ym yllä mainittuja asioita? Marjoista ja puurosta saat tärkeitä kuituja, joten nälkä ei yllätä jo heti parin tunnin kuluttua aamupalasta. Marjoista saat myös tarvittavia vitamiineja (marjojahan pitäisi syödä runsaasi, vähintaan kourallinen päivässä)! Chia siemenistä saat ainakin tärkeitä omega3- rasvahappoja ja proteiinia! Kaneli taas mm. tehostaa aineenvaihduntaa ja säätelee verensokeria.
    Toivottavasti pidit vinkeistä!

In English: I didn't like to eat porridge at mornings. I tasted porridge with berries when we were in Kotka in June. It was sooo delicious! Now I've started to eat porridge for breakfast almost every day. I eat it with different berries (blueberries, strawberries, cloudberries...), cinnamon, chia seeds etc. It's very tasty and very healthy! You can add almost every berries to your porridge. I don't add any sugar, because berry sugar is enough for me. I hope you liked these little tips! Have delicious mornings!

Makoisia aamuhetkiä!
♥: Pauliina

6 kommenttia:

  1. Nam! Näyttää kyllä tosi hyviltä kummatkin! En oo ajatellutkaan että aamupuuroa voi piristää noinkin monipuolisesti! Pitääpä itsekin kokeilla;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla! Alkaa aamu paljon paremmin ;)

      Poista
  2. Nam! Voi puurokin näyttää hyvältä ♥ Saispa itsekin jostain lakkoja, olis ihan mahtava tehdä niistä jotain herkkua!

    http://emmikristiinan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! ♥ Itse sain lakat vierailemalla mummoni pakastimella. Nyt niitä saa kerättyä tällä hetkellä ihan luonnossakin! :)

      Poista
  3. Voi vitsit kuinka herkullisen näköisiä!

    VastaaPoista